onsdag 7 januari 2009

Mysiga damer, kaos och krossat glas

Datorn och kamera vill inte samarbeta alls = inga goa bilder i bloggen ännu.
Jobbar på det!

Hade mysigt besök i Bunkern över nyår. Damerna kom och förgyllde mitt fjälliv i ett par dagar. Hela rummet var en ända stor säng. Det var mys, afterski och partaj och gamla goa internskämt som jag saknar mer än jag fattar nog.

Jobbet rullar på och det hela artar sig lite olika. Har just nu kommit in i en varannan dag rytm...
Måndagen var kaos och jag ville nästan säga upp mig, tidagen var grymt bra och jag älskar alla goa kiddosar så mycket, onsdagen bjöd på nytt (ännu större) kaos och somliga föräldrar borde nog inte få finnas nästan. Sjukt less!

Fick som plåster på såren avsluta dagen med helt himmelsk skidåkning och jag njuter av min verklighet. Jag kan åka sidor varje dag! Gryma och goa Fredrik körde lite PF med mig och jag fick verkligen lite att bita i och kände att det hände grejer med skidåkningen. Älskar älskar älskar snö och skidåkning.

Onsdagen var grymt händelserik...
Hann även med en visit på läkarmottagningen i byn. Galet larvig kände jag mig när jag gled in i väntrummet bland sjuka barn och brutna ben, med en yttepytte liten glasbit i foten. Men jag ska säga er att den var grymt intrampad och verkligen satt taskigt till mitt på trampdynan. Efter ett litet kirurgiskt ingrepp lämnade jag med ett "den är nog kanske eventuellt borta nu, annars stöter kroppen ut den själv om några dagar. Om det inte är bättre till helgen får du komma tillbaka för röntgen"
- Jo men visst seru, eeeeller inte!
Hoppar nog återbesök i vilket fall. Någon måtta får det banne mig vara på larvigheten.

Gott nytt år på er vänner! Nyår var fantastiskt här i bunkern. Och som vi alla vet:
Nyår sätter ribban för det nya året. Jag ser fram emot det!

Inga kommentarer: