måndag 15 december 2008

Dimmiga dar

Fjorton dagars superintensiv utbildning är nu till ända. Jag kan JÄÄÄttemycket om grundgrörelser och basfärdigheter, balans och vrid, krafter hit och kanter dit...jajjemännsan! Bara den liiilla detaljen att det är ett UPPÅK som ska lyckas innan jag blir helt godkänd. Men jag känner på mig att det kommer gå strålande!

Fjällvindarna har mest bjudit på dimma...mer eller mindre varje dag. Oftast mer! Då blir det lite extra spännande att åka.

Idag var första lediga dagen...så igår var Festen vi taggat för lääänge. Festen med stort F. Man kunde ana en viss unns av övertagg och vi hade mindre lovande förutsättningar (trötta, slitna, slutkörda och hungriga). In i dimman (en annan sorts dimma) begav vi oss. Förfest i Bunkern och stora ord lovade en kväll som skulle bli kanske säsongens bästa. Ävens blev kvällen alldeles lagom för oss alla. Bunkern överlevde en förfest som ändå hette duga och alla från vår lilla familj kom hem välbehållna och med endast lättare pinsamheter i bagaget från kvällen.

TILL OCH MED JAG! Nej kära vänner. Jag vet att ni kanske inte tror det, men jag gjorde inte bort mig på minsta lilla sett. Lagom full och glad i hågen. Somnade inte förens sängen! Storstilat av mig.

Denna vecka bjuder på intro och skidåkning av lite friare slag. Och till slutet av veckan även hemfärd. Kort visit i El STOCKHOLMO, storstaden, civilisationen och regnet.

PUSS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara en liten fundering vad det gäller lättare pinsamheter? Marika är det något du vill berätta? Och om det nu är sant att du inte gjort bort dig undrar jag om du inte ens sökt jobb?

Fröken snö sa...

Nja att jag inte sköt jobb kan jag ju inte lova. Kanske försökte i baren där en sväng. Men som sagt jaaag har inte gjort bort mig. De där lättare pinsamheterna stod någon annan för.